onsdag 21 maj 2008

Vi har flyttat igen!

Jag på Giants baseballmatch
förra lördagen.

Det har inte blivit mycket skrivet i veckan tyvärr. Förra lördagen var jag och Martin på vår första baseballmatch. Vi hade jätte kul, vi har redan biljetter till en match 17 juni. Jag fick t-shirten av Martin som skymtar på bilden, jag ser ut som ett riktigt Giant fan.


Jag & Martin på matchen.

De två senaste veckorna har vi bott i Potrero Hill, men nu ska vi bo en vecka i Pacific Heights på Sutter street. Vi kom till hotellet idag, helt okej ställe men lite annorlunda mot hur vi bott innan. Rummet har en dubbelsäng, skrivbord, tv, kyl, klädkammare och ett ganska stort badrum med ett fint gammalt badkar med lejontassar. Det är helt och rent men det är inte samma standard man är van vid från Europa eller i alla fall inte samma standard som i Scandinavien. Frukost och middag ingår i priset för rummet så tidigare ikväll provade vi på middagen. Det serverades sallad, en broccoli soppa till förrätt (som jag skippade) och hamburgare och pommes frites till varmrätt. Jag åt övre brödet på min hamburgare och de få pommes frites som jag fick. Martin som brukar gilla det mesta sa till och med att det var smaklöst. Som tur var fick vi en jordgubbsglass till efterrätt som var helt ätbart:) Jag hoppas att frukosten kanske funkar i alla fall.

Idag gick vi en sväng på Sutter st vi hittade en rolig affär med Mumin, Barbapappa, Babar och andra bekanta figurer från Europa. Det fanns också en hel del bruksföremål av europeiska designers. Vi måste gå tillbaka någon dag vi har mer tid. Vi gick också en sväng på exlusiva Williams Sonoma som har husgeråd, porslin, glas, hushållsel, ja allt man kan behöva i ett kök. Den här butiken var fyra våningar, kolla mer på http://www.williams-sonoma.com
Vi hann även med att snabbt kika innanför porten till Chinatown, tyvärr var inte kameran med idag så vi får ta en närmare titt på Chinatown i nästa vecka.


Jag bloggar på nya stället.

Inga kommentarer: