torsdag 19 juni 2008

Bilder och två dagar på stranden


Så här såg det ut i tisdags på at & t park



Här är vi.

Arenan

Idag var lika varmt och soligt som igår så det blev en tur till stranden idag med. Igår åkte vi till Stinson beach, det var en ganska stor strand med caféer och restauranger i närheten. Vi hade med oss matsäck eftersom vi inte räknat med att det skulle finnas någonstans att äta. Många hade säkert tänkt precis likadant, ett par brevid oss dukade upp med nachos och dipp, käkade lite och sprang sedan ner till vattnet för att ta ett dopp. Då tog måsarna över deras picnic, fyra jätte måsar började bråka om påsen med nachos, flaxandes och kraxandes. Hjälp tänkte jag, jag berättade för Martin att jag fortfarande är jätte rädd för måsar sen min lillasyster som då var 2-3år blev jagad av en mås när vi var på picnic vid Läcköslott utanför Lidköping. Hon hade en bulle i handen och en mås fick syn på bullen och tyckte att det var ett lätt byte. Men Lisa, min lillasyster gav sig inte så lätt, hon började springa med små ben, måsen flög efter, Lisa sprang ännu fortare måsen tog sats i luften och attackerade min stackars lillasyster. Hon blev biten i både örat och tummen. Så jag hade ingen större lust att försvara nachosen mot dom hungriga måsarna. Jag var mest rädd att dom skulle få för sig att jag också hade något ätbart att stjäla. Då kom tant duktig rusandes från sitt parasoll, skrämde bort måsarna och packa in picnicen i parets väskor, för att sen vända upp och ner på hela deras filtarrangemang och gömma väskan med maten under filtarna. Sen ropar hon till oss; -You guys were even closer then me, you should have done something about this!
Visst, det var snällt av henne att rädda chipsen men jag var för rädd för att ingripa sen vet jag inte om jag hade velat att någon främmande människa skulle rota runt bland mina saker för att rädda lite chips. Martin höll med mig.
Idag hade vi inga måsdraman på stranden, vi åkte till Muri beach för lite omväxling. Den stranden var lite mindre, där fanns inga caféer eller restauranger det var lite mindre folk, ganska
skönt, inga duktiga tanter heller. Jag kunde njuta av mina tidningar helt ostört.



2 kommentarer:

Anonym sa...

glöm inte att det är midsommar afton idag! :D

Tiina sa...

jag har firat midsommar idag, på stranden!