söndag 5 oktober 2008

hemma

Jag har inte skrivit på jätte länge, av många olika anledningar.
22 juli kom vi hem till Sverige igen, lite tidigare än väntat. Sista tiden i san Francisco hade jag min lillebror hos mig, och sen kom min kusin också och sen kom även Martins mamma och syster, skönt med lite folk man känner väl. Så det var ett par fartfyllda veckor med besök hemifrån, vi passade på att åka till Nevada när borsan va hos oss. Skoj men knäppt, vi besökte Reno, Lake Tahoe, Virginia city (spökstad) och Carson city.

Men nu är vi hemma i Sverige i en ny lägenhet som jag håller på att måla om, massor att göra. Jag börjar jobba om ca 2 veckor så jag har vart ledig enda sen vi kom hem, förutom två första veckorna då jag hoppade in på en kompis sommar jobb när det fattades folk. Jag behövde ha något att göra, för samma dag jag åkte hem gick min bästa vän bort, hon tog livet av sig. Så det har varit tufft...och är absolut fortfarande.
Men det är skönt att va hemma, här finns finns familj och vänner.

2 kommentarer:

laser sa...

Kul att du börjat blogga igen :)

Tiina sa...

tack