tisdag 6 maj 2008

Cd omslag, Takvåning & lite till

Idag fick vi nycklarna till en underbar takvåning i Potrero Hill. I slutet av veckan flyttar vi in för att bo där ett par veckor. Från vardagsrummet har man utsikt över hela stan, det var superfint! Det finns ett gigantiskt trädeck, med solstolar, bubbelpool, matplats och grillplats. Även därifrån såg man ut över SF. Ser fram emot lite miljöombyte :)


Jag vid Union Square

När vi åkte in till stan idag, tog vi spårvagnen från Fisherman's Wharf till Westfield SanFrancisco Centre. Det klev på en gubbe som var lite skum, han mumlade svordomar och kollade ut genom fönstren som om han vore förföljd. Efter en bit in på Market St drog han i stoppsnöret, rusade fram mot föraren för att gå av genom den främre dörren. Men vi var inte framme vid stoppet ännu, vilket föraren förklarade. Gubben börjar höja rösten; -You fucking stop! Föraren sa ännu en gång att han fick vänta till nästa stopp. Då börjar gubben bli ganska hotfull och går allt närmare föraren och han snarare skriker än höjer rösten vid det här laget. Vi stannar tillslut längre fram på Market St, gubben är tokig vid det här laget och skriker att han minnsann ska kick your fucking ass, kom igen då skriker föraren som tröttnat vid det här laget. Gubben skriker; -slå mig så kan jag anmäla dig! Sen kliver han ur och ber föraren att komma ut på gatan och slåss, föraren skriker kom tillbaks in hit så ska jag ge dig vad du tål. Gubben kommer in och dom skriker en stund på varann om vem som ska slå först och diverse fula ord. Vilken show, vi var förvånade att föraren bad honom komma tillbaka för att få stryk Det kanske inte var så professionellt.

Vi var en snabbis på Virgin Megastore köpte Goldfrapps senaste skiva och en skiva med ett amerikanskt band Calexico. Det är så kul att handla skivor här, det är så billigt! En skiva $10 typ knappt en tredje del av priset hemma. Jag gillar att ha skivorna på riktigt, så jag kan titta på omslaget och det lilla boken, med texterna i, vad heter den? Booklet, men på svenska? Jag har letat lite på wikipedia och susning men hittade inget. Jag skulle bli glad om jag fick veta vad det heter. Martin säger nu när jag redigerar att det bara heter omslag, men det är ju ofta några sidor, då borde det få ett annat namn. Omslag låter som bara, ja just det omslaget.

Inga kommentarer: