lördag 31 maj 2008

Lördag

Det är svårt att hålla bloggen uppdaterad eftersom vår internet anslutning på hotellet är allt annat än pålitlig. Idag sov vi länge så länge att vi missade frukosten här som sluter 8.15. Vi var ute igår på en bar i närheten, Sugar. Där fanns en öppen spis som var tre meter lång. Jätte mysigt. Så vi fick äta frukost ute idag på grund av den sena uppgången. Vi hittade ett marokanskt ställe som serverade frukost hela dagen. Jag åt pannkakor och Martin frukost wrap, mums. Sen promenerade vi runt en stund, vi gick in på curcuit city, elektronik affär, där träffade vi en finsk försäljare. Jag var tydligen den första finskan han träffat i San Francisco. Det var rea i butiken för i veckan var det memorial day här, något friande av första eller om det var andra världskriget, jag vet faktiskt inte så noga vad dom firade eller mindes. Men i alla fall så fynda de jag sex and the city dvds. På köpte fick jag 7 biobiljetter till filmen. Jag känner ju inte så många här men jag bestämde mig för att jag ska ge resten av biljetterna till en skönhetssalong jag var på i går. Varför, är en helt annan historia, jag får berätta mer om det äventyret senare. Jag och
Martin tänkte försöka gå på bio ikväll, om inte allt är fullt.


Rolig Tintin bil vi såg i veckan.

Vi var på en japansk restaurang i veckan och tränade på att äta med pinnar, det gick så där bra. Vi klarde ju av det men vi åt ju inte lika proffsigt med pinnarna som den flintskalliga gubben som satt vid bordet bakom oss. Han var inte asiat men fixade det där med pinnarna som om han aldrig gjort något annat. Vi fösökte se vad han använde för teknik, men det hjälpte inte så mycket. På vägen hem stannade Martin plötsligt till; -Hör du Tiina. Jag försökte lyssna, musik strömmade ut på gatan från en kiosk. Det var på svenska, Boten Anna! Vi började skratta, att dom spelar den här? Vi var tvungna att gå in i kiosken för att se vem som så glatt spelade BaseHunter i San Francisco, det var en ung mexikansk kille med stora baggyjeans. Vi frågade om han visste vad han spelade; -It's the radio, dancemusic! svarade han. Vi fortsatte skratta hela vägen till hotellet. Någon dag senare var vi på en kinesisk restaurang, då frågade Martin servitrisen vad man ska ha för teknik för att äta med pinnar. Hon visade oss, den ena pinnen skulle vara stilla medan man rör den andra för att grabba tag i käket. Så nu går det lite bättre för oss, vi får fortsätta att öva.

Inga kommentarer: