söndag 25 maj 2008

Söndag

Idag har vi haft en riktigt lugn härlig söndag, vi gick ner och käkade frukost här på hotellet vid halv tio tiden. Klockan halv ett serverades det brunch, det var faktiskt helt ätligt idag. Efter det gick vi ut för att kolla vad som händer på Fillmore street en söndag eftermiddag. Vi kikade i inredningsbutiker, jag fick massor av inspiration till nya lägenheten, som vi ska bo i när vi kommer hem till Sverige. Det blev inte så mycket handlat mest tittat. Zinc detalis är en fin butik på Fillmore street, massor med Marimekko och Iittala, som jag gillar, och mycket annat också kolla www.zincdetails.com
Där köpte jag en bok "comet in moominland" eller på svenska kometjackten, av Tove Jansson. Tänkte bättra på engelskan lite.


Körsbärsblommor i Japantown.

Senare idag ska vi ut och äta lite, det serveras ingen middag på söndagar här, tur det kanske. Vi bor ganska nära Japantown nu, så det kanske blir någon resturang där.

Igår åt vi lunch på en persisk restaurang också alldeles i närheten, det var det godaste jag ätit på länge. Vi åt kyckling grillspett, mitt var marinerat i lime och olivolja, Martins var marinerat i saffran och limemarinerat, supergott båda två. Jag älskar persisk mat, när jag bodde i Uppsala bodde jag med en iransk tjej, hennes mormor lagade så underbart god lammgryta. Hoppas det japanska köket smakar lika bra i kväll.

Inga kommentarer: