fredag 2 maj 2008

OUPS så det kan gå på UPS

Idag tog jag mig ner till affären för att handla soppa och glass och annat man kan behöva när man är förkyld. Som Vouge och godis:) Jag gick in till UPS också för att få iväg ett paket till min lillebror, som fyllt år, och för att få iväg ett dokument. Jag bad dom faxa dokumentet till Danmark, men efter många försök gav UPS gubben upp.
-Nej det går tyvärr inte, då han provat i en kvart.
-Jo det ska gå, jag har använt numret förut.
Det är till webbhotellet Martins hemsida ligger på. Men UPS gubben kunde inte...suck! Tur att det inte var samma sura tjej som sist då hade jag blivit galen på henne. (Det tog henne 45min att få iväg två paket åt mig sist) Okej men då får jag väl posta det då, det var bara det att jag hade velat att det kom fram idag. Sen var det dax för paketet, det tog också en evighet och vid det laget var jag ganska trött på honom. Då börjar han fråga varför jag skriver en annan adress på paketet än på kuvertet med dokumentet.
-För att paketet ska till Sverige och kuvertet till Danmark, svarar jag surt.
-Jaha men då har jag gjort fel i datorn, för jag har skrivit in den adressen till Danmark för paketet med. Så vi får ta det från början.
Suck det tog närmare en timma att få iväg ett paket och få ett dokument inte faxat utan postat. Jag hatar det där stället nu mer! Hade ingen vidare ork att vänta på någon som inte verkar kunna sitt jobb idag när jag är så hängig. För mitt eget bästa så ska jag inte gå dit någon mer gång.
Nu ska jag se en film och bara ha en lugn skön kväll med Martin.
Hej så länge

2 kommentarer:

laser sa...

Ja, så går det i privatiseringens mekka. Kunden har alltid rätt, my ass!

Tiina sa...

Så sant. Tack för din kommentar:)